۱۳۹۴ مرداد ۲۶, دوشنبه

سلطنت طلبان مخالفان ملی شدن صنعت نفت

بسمه تعالی

کودتای 28 مرداد همواره لکه ننگی بر پیشانی آمریکا بوده و خواهد بود. کودتایی که بر علیه دولت مصدق شکل گرفت به تلافی ملی شدن صنعت نفت و به بهانه جلوگیری از نفوذ شوروی از طریق حزب توده. این کودتا موافقین و مخالفینی داشت که بحث در این مورد در این مکان نمی گنجد. 
اکنون که 62 سال از این واقعه تاریخی گذشته، با مرور تاریخ معاصر علت شکست مصدق را به تحقیق جداییش از آیت الله کاشانی می توان دانست. و تا زمانیکه مصدق با روحانیت همصدا بود هیچگاه دولت آمریکا جرأت انجام کودتا را پیدا نکرد. به همین علت هم بود که انتقام ملی شدن صنعت نفت 3 سال به طول انجامید.
 آنچیزی که از این واقعه تاریخی می توان دریافت دخالت مستقیم دولت آمریکا در امور داخلی ایران می باشد، صرفنظر از دست نشاندگی محمدرضا شاه و بی ارادگی و مهره بودن وی در سیاست آمریکا. بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم و با ارائه مدرکی از اسناد محرمانه ساواک بنا به اعتراف اردشیر زاهدی، سازمان جاسوسی آمریکا برای به قدرت رسیدن وی این طرح ضد ایرانی را ریخته. 

در چنین شرایطی که دولت آمریکا بخاطر توهین آشکار به ملت ایران با کودتای 28 مرداد که از آن با پروژه آژاکس نیز یاد می شود و در شصتمین سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، آرشیو امنیت ملی آمریکا اسنادی را منتشر کرد که ضمن نشان دادنِ نقش سازمان سیا در رهبری اقدام فوق، آن را بخشی از فعالیت سیاست خارجی آمریکا به شمار آورد، رسماٌ معذرت خواهی نمود، سلطنت طلبان با وقاحت تمام سالروز این کودتا را جشن گرفته و با این حرکت مخالفت خود را با ملی     شدن صنعت نفت اعلام نمودند. 

 این طیف ایرانی نمایان که در پوشش وطنفروشی به هرزگی مشغولند (گزارش پروژه بریدن ترمز اپوزیسیون) ، همانند گروهک تروریستی منافقین وابستگی خود را به متجاوزین و غارتگران سرمایه های ملی آشکار نموده و با کمال بی شرمی به دفاع از کودتایی می پردازند که بخاطر انجامش عذرخواهی شده است.
باری از پیروان و طرفداران خاندان منحوس پهلوی بیش از این انتظاری نمی رود. 

و من الله التوفیق

 منابع: 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر