۱۳۹۸ خرداد ۱۹, یکشنبه

دفاع بد، شکست سخت

بسمه تعالی

چندی پیش ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن به بهانه آنچه آمریکا آنرا مقابله با تهدیدات ایران عنوان نموده است، راهی خلیج فارس شده است. آنچه که آمریکا در این میان اعلام نکرده است نوع تهدیداتی است که بیان می کند. پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا در روز دوشنبه ۱۶ اردبیهشت در توییتی نوشت: اعزام ناو هواپیمابر و یک نیروی واکنش سریع هوایی به حوزه مسئولیت سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) که با تایید من انجام شد، به منظور جابجایی احتیاط آمیز سرمایه های ما در واکنش به نشانه هایی از تهدید قابل اعتنای نیروهای نظامی رژیم ایران است. وی همچنین نوشت ما رژیم ایران را مسئول هر نوع حمله به نیروهای آمریکایی یا منافع خود می دانیم.
همانگونه که از این توییت استنباط می شود اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن تنها جنبه پیشگیرانه دارد و در پی تهدید به عدم صادرات نفت منطقه به خلیج فارس اعزام شده است. اما برخلاف هدف اصلی اعزام ناو، آنچه در ایران و در جامعه بین المللی عنوان می شود مسئله جنگ بین ایران و آمریکا در منطقه می باشد. انتشار و دامن زدن به مسئله جنگ تنها به نفع غرب و عوامل داخلی آنها می باشد. تلاش برای تحت فشار گذاشتن ایران برای پذیرفتن مذاکراتی که حجت الاسلام روحانی در سال ۹۴ تحت عنوان برجام ۲ و ۳ عنوان کرده بود از طریق سایه جنگ که توسط خود وی عنوان شد به منظور خلع سلاح ایران و اجرای ترکیبی از برنامه هایی که برای صدام حسین و معمر قذافی اجرا شد؛ از جمله اهداف سیاسی حضور این ناو در آبهای خلیج فارس می باشد. از طرفی جان بولتن مشاور امنیت ملی ترامپ با تهدیدات مستقیم ضمن ایجاد ترس در میان اصلاح طلبان و غربگرایانی همچون دولتمردان ایران، جیبهای خود را با دلارهای سعودی که توسط منافقین پرداخت می شود را پرتر می کند.
در تعریف دفاع بد می خوانیم: برای نابودی یک حقیقت، دفاع بد از حمله کردن خوب به آن بهتر است. دفاع بد از یک حقیقت گاه آگاهانه و از سر عناد است و گاه ناآگاهانه و صرفنظر از عواقب آن تنها برای پیش برد مقطعی اهداف می باشد. برای دفاع بد آگاهانه می توان از فرقه شیرازی در خصوص دفاع از شیعه نام برد و در خصوص دفاع بد ناآگاهانه می توان از دفاع آمریکا از عربستان و تجارت نفت با اعراب نام برد.
حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا اقدامات آمریکا در خلیج فارس دفاع بد است؟
اعراب شبه جزیره از دیر باز با ایران دشمنی و خصومتی توصیف ناشدنی دارند و از هیچ حرکتی در این خصوص کوتاهی نمی کنند، حتی در زمین ورزش. لذا از دیدگاه اعراب کلیه اقدامات دفاعی ایران اقدام علیه امنیت خود محسوب می شود و از آنجایی که دولت آمریکا بر پایه سرمایه و پول اداره می شود، اعراب توانسته اند با بستن قراردادهای کلان با آمریکا در حوزه های نفتی و با استفاده از دشمنی ایران و آمریکا، آنان را متقاعد کنند که باید از سرمایه خود دفاع نموده و پس از فروش نفت فروشنده امنیت نفت را تضمین نخواهد کرد. از طرفی آمریکا با انعقاد تحریمهای متعدد نفتی در تلاش است تا فروش نفت ایران را به صفر برساند و ابتدا ایران را صدامیزه کند ( پروژه نفت در برابر غذا که اروپا مسئولیت اجرای راههای تبادل را به عهده دارد ) و سپس با استفاده از الگوی لیبی و با بازدید و رصد توان نظامی کشور و تولید ادوات خنثی کننده تولیدات ایران، با اقدام نظامی ضمن سرنگون کردن حکومت مرکزی، ایران را تجزیه و در بین کشورهای تازه تاسیس جنگ های فرسایشی ایجاد کنند. لازم به ذکر است که تمامی این اقدامات فقط و فقط برای حفظ منافع آمریکا و امنیت اسرائیل می باشد. به عبارتی دیگر برای حفظ منافع و امنیت یهود می باشد. اعراب شبه جزیره با علم به این موضوع و با نزدیک نمودن خود به اسرائیل در تلاش هستند تا برای خود مدافعان امنیتی و متحدان قدرتمند خریداری کنند اما غافلند از اینکه آمریکا قصد دارد عربستان و امارات را تبدیل به قبرستان موشکهای ایران کند. بدیهی است که با تهدید ایران مبنی بر اینکه اگر ایران نفتی صادر نکند هیچ نفتی از منطقه صادر نمی شود، آمریکا برای حفظ منافع خود دست به اقداماتی خواهد زد و از آنجایی که برای آمریکا و سیاست آنها فقط لحظه مهم است، لذا با دفاع بد و با استناد به راهبرد زدن سر دشمن با سنگ دشمن تلاش می کنند تا دو قطب شیعی و سنی در جهان اسلام را با هم درگیر کند. استفاده ای که آمریکا و اسرائیل از این درگیری خواهند برد اول فروش سلاح به اعراب است، دوم اجرای سیاست نفت در برابر سلاح. با این روش هیچ پولی رد و بدل نخواهد شد و اعراب را با کاهش نقدینگی مواجه خواهد نمود. سوم غرب که نتوانست با مذاکره جلو تولیدات نظامی و موشکی ایران را بگیرد، تقابل ایران با عربستان که تنها از راه هوا ممکن است باعث خواهد شد که ایران از موشکهای خود استفاده نماید و بدینگونه انبارهای موشکی ایران شناسایی و تخلیه می شوند. چهارم با عملیات در شهرهای مقدس مکه و مدینه و نسبت دادن آن به ایران مسلمانان جهان را بر علیه ایران متحد کنند تا تعداد بیشتری از مسلمانان در این جنگ کشته بشوند.
علیرغم اعلام جنبه پیشگیرانه اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس، در کنفرانس ورشو آمریکا و اسرائیل تلاش کردند تا اعراب را برای جنگ با ایران متقاعد کنند. می توان گفت که جنگ اعراب با ایران دفاع از اسرائیل است. اما دفاعی بد.
عربستان با ایران مرز زمینی ندارد. از سمت غرب با عراق و در جنوب شرقی با یمن هم مرز است. با استناد به صحبت های امام مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای حفظه الله در روز اول فروردین در جوار حرم رضوی که فرمودند عربستان به زودی به دست مجاهدان اسلام فتح خواهد شد؛ در صورت هرگونه اقدام علیه ایران توسط آمریکا از خاک عربستان و یا هرگونه اقدامی علیه ایران توسط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، به سقوط حکومت آل سعود در عربستان و احتمالا آل نهیان و آل خلیفه در امارات و بحرین خواهد شد.
در صورت درگیری نظامی بین ایران و آمریکا، ناوهایی که در خلیج فارس حضور دارند توسط موشکهای ایران غرق خواهند شد. این امکان وجود دارد که آمریکا از پایگاههای خود در پاکستان، افغانستان، آذربایجان، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس برای اقدام علیه ایران استفاده کند که این خود علنا اعلان جنگ آن کشور به ایران می باشد.
آنچه که صد در صد به نفع ایران خواهد بود حمله نظامی مستقیم عربستان و یا استفاده آمریکا از پایگاههای خود در این کشور علیه ایران است. در این صورت ما می توانیم از طریق مرزهای زمینی که عربستان با عراق و یمن دارد حمله زمینی گسترده ای را انجام دهیم، ضمن اینکه این نیروها با موشکهای نقطه زن پشتیبانی می شوند. فاصله از مرز عراق تا ریاض ۱۱۷۹٬۷۱ کیلومتر و فاصله صنعا پایتخت یمن تا ریاض ۱۰۶۸٬۳۶ کیلومتر است. با ورود نیروهای شیعه عراق و از مرز های شمال غربی و نیروهای حوثی از جنوب شرقی و مسلح نمودن و تجهیز شیعیان عربستان و همراه کردن آنان می توان به فتح عربستان و سقوط آل سعود دست یافت. ضمن اینکه آمریکا و متحدانش هیچگاه نخواهند توانست با این حرکت مقابله کنند. از آنجایی که عربستان نیروی نظامی منسجمی ندارد لذا برای پشتیبانی نیروهای شیعی می توان پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای عربستان، بحرین، امارات، کویت، قطر و عراق را هدف قرار داد. این اقدام می تواند هم زمان با نابودی ناوهای هواپیما بر آمریکا در منطقه صورت پذیرد.
از آنجایی که بخشی از نفت آل سعود از طریق خط لوله و از بندر عقبه صادر می شود، می توان این بندر را توسط شیعیان عربستان و حوثی های یمن در اختیار گرفت. لازم به ذکر است که کشورهای اردن، عربستان، مصر و اسرائیل در خلیج عقبه دارای مرز مشترک هستند. علیرغم آنچه که آمریکا می گوید که به دنبال جنگ نیست، اما رفتار و عملکرد آنان بیانگر این مسئله است که آمریکا دیگر راه بازگشت از این جریان را ندارد و باید تا انتهای مسیر به آن ادامه دهد. هم زمانی این تهدیدات با میهمانی افطاری جنجالی در سفارت انگلیس و ملاقات های دوستانه فرقه شیرازی با سفیر آمریکا در کویت حاکی از تغییر مقطعی استراتژی آمریکا در قبال ایران است. برای عدم اقدام علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه، آمریکا نیاز به یک جنجال و فتنه درونی در ایران دارد. همراهی جناح لیبرال حاکم بر دولت به طور اعم و میهمانان سفارت انگلیس به طور اخص با فرقه تکفیری شیرازی می تواند راه را برای اقدامات آمریکا علیه ایران و نیروگاههای هسته ای هموار کند.
فتح عربستان به دست مجاهدان مسلمان در دسترس است اما در عین حال نباید از فتنه داخل غافل شد. فتنه ای که  معروف به فتنه ۹۸ است از حوزه و دولت آغاز می شود و به خیابانها کشانده خواهد شد. برای جلوگیری از فتنه ۹۸ضمن محدود کردن فرقه شیرازی و دستگیری و حصر عوامل ارشد تشیع انگلیسی همانند آنجه در اوایل انقلاب بر آیت الله  شریعتمداری گذشت، و همچنین شناسایی، رصد و شنود میهمانان افطار انگلیسی می توان از وقوع این فتنه  جلوگیری نمود. لازم به ذکر است که فرمان خروج برخی دیپلماتهای آمریکایی از سفارت آمریکا در عراق حاکی از برنامه ریزی بلند مدت آمریکا برای اقدام علیه ایران دارد. اگرچه امام مسلمین فرمودند که جنگی در نخواهد گرفت اما حضور ناو هواپیمابر آمریکا که در حمایت از کشتی های نفت کش سعودی و اماراتی راهی منطقه شده است می تواند دلگرمی برای جبهه برانداز داخلی باشد که به همراه جریان مذهبی فرقه شیرازی در صدد حذف ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و در نهایت تجزیه ایران هستند.
همراهی دولت تدبیر و امید با استراتژی های آمریکا برای نابودی اقتصاد کشور و برخورد از موضع ضعف و فقر با جامعه جهانی باعث شده که دشمن ایران را مستاصل و درمانده ببیند و از همین درماندگی برای منحرف کردن و نابودی انقلاب استفاده کند. بدیهی است که نه آمریکا و نه متحدانش هرگز نخواهند توانست که پرچم این انقلاب را زمین بزنند و نماد تجزیه طلبی پرچم شیر و خورشید را در کشور علم کنند. همانگونه که در ۹ دی فتنه کور دشمن خنثی شد، ان شاءالله فتنه ۹۸ نیز با درایت رهبری و نیروهای ولایتمدار نیز خنثی خواهد شد و عبارت معروف آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یک بار دیگر بر سر زبانها خواهد افتاد.
فَوَقَاهُمُ اللَّهُ شَرَّ ذَلِكَ الْيَوْمِ وَلَقَّاهُمْ نَضْرَةً وَسُرُورًا
خدا هم از شر و فتنه آن روز آنان را محفوظ داشت و به آنها روی خندان و دل شادمان عطا نمود.
سوره مبارکه انسان آیه ۱۱
و من الله التوفیق
منتشر شده در تارنمای اندیشکده یاسین در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر