۱۳۹۸ خرداد ۱۹, یکشنبه

هایپر نرمالیزاسیون برنامه فروپاشی از درون

بسمه تعالی

از آن هنگام که رئیس جمهور آمریکا به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریمها بر علیه ایران را تشدید کرد تا کنون، هم وی و هم مایک پمپئو وزیر امور خارجه اش و هم برایان هوک مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا  ضمن حمایت از اپوزیسیون برانداز، همواره از تلاش برای تغییر رفتار ایران و نرمالیزاسیون ایران سخن گفته اند. مایک پمپئو در چندین توییت صحبت از تلاش برای نرمال کردن رفتار ایران و تبدیل ایران به کشوری نرمال می کند. هدف اصلی آمریکا از این اقدامات
اول: کشاندن ایران پشت مرزهای خود و برداشتن شمشیرهای داموکلسی است که ایران بر گردن رژیم صهیونیستی قرارداده است.
دوم: کشاندن ایران به پای مذاکره با هدف رصد و شناسایی توان نظامی – امنیتی ایران برای رفتاری مشابه آنچه در لیبی اتفاق افتاد
سوم: تلاش برای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ایران و اشغال نوار غزه و کرانه باختری و همچنین گسترش مناطق اشغالی تا تحقق آرمان یهود ( از نیل تا فرات سرزمین یهود).
چهارم: تجهیز منافقین و سلطنت طلبان به جهت آشوبهای خیابانی و راه اندازی جنگ داخلی توسط این دو طیف تجزیه طلب و همچنین سایر تجزیه طلبانی همچون حزب تضامن الاحوازی و جیش العدل (شاخه داعش در سیستان و بلوچستان)
پنجم: سلطه جهانی و ایجاد نظم نوین جهانی توسط یهود و آماده سازی جهان برای حکومت مطلق یهود. بنا به گفته کیسینجر ایران این موازنه را بهم زده است. و ایران و روسیه تنها کشورهای منطقه هستند که آمریکا در آنها پایگاه ندارد.
در تعریف نرمالیزاسیون آمده است در جوامع بدوی که فاقد فرهنگ، قانون، علم و هنجار هستند با تولید این فاکتورها آن جامعه ها را تبدیل به جوامع امروزی کرده و در حقیقت آن جوامع بدوی تبدیل به جامعه ای نرمال می شوند. هنگامی که جامعه از رویکرد طبیعی و غریزی خود عبور کرد و نرمال شد؛ با گذشت زمان از این فاکتورها اشباع شده و دیگر جامعه را اغناء و ارضاء نمی کند، در چنین حالتی جامعه از مرحله نرمال به هایپر نرمال خواهد رفت و فرو خواهد پاشید. به چنین جامعه ای هایپر نرمالیزاسیون می گویند.
جامعه ای که از نرمال به هایپر نرمال تبدیل شود فروپاشی آن قطعی خواهد بود، لذا آمریکا با علم به این موضوع و با بیان غیر مستقیم بدوی بودن و بی فرهنگ بودن ایران سعی دارد از طریق عوامل خود مسائلی هدفمند را مطرح و عنوان قانون یا هنجار به آن بدهد همانند جریان کنسرت و یا با سرمایه گذاری در جریانهای مختلف به زعم آمریکا نرمال سازی ایران همانند جریان ضد حجاب، انتشار تک خوانی های زنان همانند تکخوانی نگار معظم در روستای تاریخی ابیانه، و یا اعتصابات و یا تجمعات اعتراضی در حوزه اقتصادی در تلاش است تا جامعه ایران را به بهانه نرمال سازی از این مسائل اشباع کند و جامعه را به سمت قرار گرفتن در برابر حکومت سوق دهد.
از طرفی دشمن با استفاده از فضای سایبر و رسانه های دیداری و شنیداری به دنبال فروپاشی ذهنی آن بخشی از جامعه است که از نظام اسلامی و از انقلاب حمایت می کنند و دغدغه اسلام و ایران را دارند، می باشد. چرا که با فروپاشی ذهنی، فروپاشی فیزیکی به راحتی امکان پذیر خواهد بود. یکی از این روش ها ایجاد ترس می باشد. قتل دو روحانی بیگناه را می توان در این روش تعریف نمود. و دیگری مسئله اختلاس ها می باشد که اعتماد مردم علی الخصوص نیروهای حامی ولایت را به مسئولان و کارگزاران نظام سلب می کند. ضمن اینکه با تنگ کردن معیشت مردم و مقصر جلوه دادن حکومت  توسط برخی عوامل نفوذی دشمن از یک طرف و تبلیغات دوران طاغوت توسط برخی رسانه های فارسی زبان معاند همانند  تلویزیون من و تو، ساماندهی اعتراضات اقتصادی و معیشتی همانند آنچه در دی ۹۶ مشاهده شد تلاش می شود تا اصل انقلاب و اهداف انقلاب در برابر معیشت و اقتصاد قرار گیرد تا از این طریق بدنه جامعه نسبت به انقلاب و اهداف و آرمانهای آن بدبین شده و اذهان به سمت دشمنی با نظام و انقلاب سوق داده شود
با توجه به تحریمهای اقتصادی و حمایت از اپوزیسیون و سرمایه گذاری روی نرمالیزاسیون از نوع دشمن پسند، آمریکا در حال حاضر استراتژي فشار از بیرون، فروپاشی از درون را اجرا می کند. در این استراتژی تلاش می شود تا فروپاشی از درون از طریق هایپرنرمالیزاسیون صورت پذیرد و فشار از بیرون از طریق تحریمهای اقتصادی و رساندن فروش نفت ایران به صفر آنچه که مد نظر آمریکا است می باشد با هدف اصلی به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط ایران.
با وجود اینکه وزیر خارجه آمریکا رسما اعلام کرده است که هدف از نرمالیزاسیون ایران، نرمالیزه کردن رفتار سیاسی ایران می باشد اما در عمل می بینیم که نرمالیزه کردن جامعه ایران و رساندن این نرمالیزه کردن به مرحله اشباع با هدف فروپاشی جامعه ایرانی – اسلامی مدتهاست که شروع شده است. به تحقیق می توان گفت که این مسئله از ابتدای دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی با شروع اشرافی گری آغاز شد و امروز به اعتراض به قانون حجاب و سوء قصد به روحانیون رسیده است. بدیهیست زمانیکه جامعه از این اعتراضات و خشونت ها اشباع شود جامعه ضمن فروپاشی وارد فاز هرج و مرج شده و سر و سامان دادن به این جامعه بسیار مشکل خواهد بود. لذا برای جلوگیری از تلاش آمریکا برای فروپاشی جامعه ایران لازم است تا ضمن اخلال در روند ارسال امواج ماهواره ای شبکه های تلویزیونی مؤثر همانند من و تو، صدای آمریکا و بی بی سی و در بخش مذهبی شبکه های شیعه انگلیسی و وهابی، با نفوذ در این شبکه ها برنامه های راهبردی آنها را در جهت منافع کشور به تدریج تغییر داد. همچنین با حضور مؤثر و مداوم نیروهای سایبری در شبکه های مجازی ضمن ایجاد شبهه در اقدامات عوامل تاثیرگذار دشمن همانند معصومه علی نژاد، با کنترل این افراد و تهیه موضوع برای آنان استراتژی آنان را از تلاش برای فروپاشی به تلاش برای بسط و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی تغییر داد. در صورت عدم موفقیت در این خصوص می توان حذف فیزیکی – به گونه ای که بتوان به اختلافات داخلی اپوزیسیون استدلال نمود – را نیز در دستور کار قرار داد.
نکته ای که از آن نباید غافل شد، احزاب و گروهها و دسته های معاندی هستند که بعنوان پیاده نظام و یا ارتش یهود بر علیه ایران در فضای سایبری و حقیقی فعالیت می کنند. برای پیشگیری از برنامه های احتمالی آینده لازم است که تمامی این احزاب و گروهها همانند سازمان مجاهدین خلق، حزب مشروطه، حزب سلطنت طلب ملی گرایان مردم گرا و یا شورای تجزیه طلب دموکراسی خواهان ایران کنترل شده در خدمت اهداف نظام قرار گیرند و یا از صحنه مبارزات سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران حذف شوند. چراکه این گروهها و دسته ها اگرچه به ظاهر توان اثرگذاری در جامعه را ندارند اما در فضای مجازی می توانند تشکیک به مسائل نظام را در جامعه رواج دهند و فروپاشی مد نظر دشمن را تسریع بخشند.
باید به این نکته توجه داشت که بازی های برد برد تنها باخت ایران را رقم خواهد زد چراکه طرف مقابل به دستورالعمل بازی بی اعتنا می باشد. لذا برای برد قطعی و صد در صد باید بازی برد باخت باشد. به تحقیق برای رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلیش، ضمن مقاومت و حفظ روحیه شهادت طلبی با طراحی بازی های برد باخت، ضمن تضمین برد خود باخت دشمن را باید طوری رقم بزنیم که برای احیای خود نیازمند به ما باشد.
برای جلوگیری از ورود به هایپرنرمالسیزاسیون و فروپاشی جامعه و متعاقب آن ایران اسلامی دشمن شناسی و رصد تحرکات دشمن و سربازانش را به حداکثر ممکن برسانیم. ان شاءالله
و من الله التوفیق
منتشر شده در تارنمای اندیشکده یاسین در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر