۱۳۹۶ بهمن ۳, سه‌شنبه

دکترین خودرو

بسمه تعالی

در روز جمعه ۲۲ دی ماه دولت آمریکا تحریم های جدیدی بر علیه ایران وضع نمود و بر طبق این تحریم ها افراد و سازمانهای ایرانی و چینی شامل این تحریم ها شدند. اعمال این تحریم ها که از قبل نیز قابل پیش بینی بود و همچنین ادعای ترامپ مبنی بر تغییر در مفاد برجام این امکان را به ایران می دهد که مواضع خود را تغییر داده و با اِلمان های جدیدی به مسئله برجام بنگرد.
آنچه در برجام برای ما حائز اهمیت است، عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود می باشد و از طریق بازی در دکترین مکانیزم ماشه سعی در کشاندن ایران در مرگ مارپیچ دارد تا از این طریق ایران برای نجات از فشارهای مارپیچ به خواسته های آمریکا تن در دهد و قدم به صحنه نابودی خود بگذارد.
در طبیعت از پرندگان بزرگ، روباهها، گرازهای وحشی، راکونها، مانگوز ها و کایوت ها بعنوان دشمنان مارها یاد می شود. ما باید برای کشیده شدن به مرگ مارپیچ توسط آمریکا آمادگی کامل را داشته باشیم و تمامی این دشمنان مارها را بکار بگیریم. در صورت آغاز مرگ مارپیچ با توجه به شرایط زمانی و موقعیت مکانی و نوع مار یکی از دشمنان مار را در برابر آن قرار دهیم.
دیدگاهی که هیئت مذاکره کننده از ۵+۱ داشتند، با استناد به کدخدا خواندن آمریکا توسط رئیس جمهور می توان گفت که دیدگاه ارباب رعیت بود. به همین روی دولت به تمامی تعهدات خود در برجام، پروژه ۲۰۳۰ و FTAF عمل نمود. این عملکرد دو پیام داشت. ۱- ایران یارای رویارویی با غرب را ندارد و خواهان تعامل با آمریکاست. ۲- با توجه به مخالفتهای داخلی با این سه معاهده، لیبرال ها برای حذف مخالفان و اجرای معاهدات نیاز به حمایت غرب دارند.
اما می توان از دیدگاهی دیگر به مذاکرات نگریست: « رهبری ایران در مذاکرات »
اگر ما به مذاکرات احتمالی آینده به چشم یک اتومبیل با دو دیفرانسیل بنگریم که کلیه ملزومات حرکت را دارد و اجزای آن توسط ایران و آمریکا تهیه و نصب شده است، همچنین استارت هم زده شده است و اتومبیل آماده حرکت است؛ با تفکیک ترامپ از آمریکا می توان مذاکرات را اینگونه توصیف نمود:
کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا همانند چهار چرخ این مذاکرات هستند که باید از دست اندازهای ترامپ عبور کنند. در این اتومبیل روسیه و چین نقش دو دیفرانسیل را بازی خواهند نمود. اما در همه حال ایران راننده این اتومبیل خواهد بود و به طور مستقیم و نامحسوس هدایت آن را به عهده خواهد داشت. باید توجه داشت که سوخت، آب و روغن این اتومبیل تا رسیدن به مقصد همواره باید فراهم شود. برای اینکه دست اندازها و ناهمواری هایی که ترامپ ایجاد می کند خدشه ای به سلامت شاسی و اتاق و در نهایت راننده وارد ننماید علیرغم ضربه گیر بودن لاستیکها، نیاز به کمک فنر می باشد تا ضربات ناشی از حرکت اتومبیل بر روی جاده را بگیرد. این کمک فنر می تواند از گزینه هایی همچون شمشیر های داموکلس بر گرده رژیم صهیونیستی، به خطر افتادن منافع کشورهایی که نقش چرخ را بازی می کنند در منطقه، به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی متحد قوی چهار چرخ، کاهش چشمگیر معامله با عربستان بدلیل اختلافات داخلی این کشور و نابودی منابع انرژی سعودی ظاهرا به دست شاهزاده های ناراضی برای تضعیف حکومت محمد بن سلمان و در امتداد آن اجبار چهارچرخ برای تجارت با ایران، تغذیه کره شمالی بعنوان شمشیر داموکلس بر گرده آمریکا تشکیل بشود. نکته ای که نباید فراموش بشود این است که که گزینه هایی که بعنوان کمک فنر مورد استفاده قرار می گیرند همگی باید آماده نصب باشند تا به اقتضای شرایط جاده برای خدشه وارد نشدن در هدایت اتومبیل و ایمن کردن شاسی و بدنه از آنها استفاده بهینه بشود.
بدیهیست که دشمن در تلاش خواهد بود که هدایت این خودرو را بدست بیاورد. لذا در انتخاب سرنشینان خودرو باید نهایت دقت را نمود تا کسانی که بنا به منافع و یا تعهدی که به دشمن دارند، مترصد هستند تا با تلاش برای انحراف خودرو از مسیر با توسل به مسائل روانی و یا خشونت از طریق تلاش برای بدست گرفتن فرمان در هدایت اتومبیل خللی ایجاد کنند؛ جزو سرنشینان این اتومبیل نباشند. هنگامی که هدایت اتومبیل به دست دشمن بیفتد حاصلش آن خواهد شد که در برجام (برجای = برنامه جامع اقدام یکجانبه توسط ایران)  هسته ای دیدیم.
و من الله التوفیق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر