۱۳۹۶ آبان ۳۰, سه‌شنبه

نبرد یونیسفر

بسمه تعالی
در تاریخ ۲۱ آبان ماه سال جاری زلزله ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر در کانون شهر ازگله از توابع استان کرمانشاه رخ داد که در پی آن صدها تن از هموطنانمان جان باختند و هزاران نفر نیز زخمی شدند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که شهرهای تبریز و ارومیه در ایران و اربیل در عراق و همچنین در کشورهای کویت و عربستان احساس شد. شدت و زمان زلزله و همچنین مشاهدات و گزارشات مردمی از حوادث پیش از زلزله فرضیه انجام عملیات پروژه هارپ را تقویت می کند.
پروژه هارپ نتیجه تحقیقات دو محقق آمریکایی بنام های برند ایسلند و نیکولاس کریستوفیلوس در دهه ۸۰ میلادی می باشد. این پروژه که در اداره ثبت آمریکا به ثبت رسیده است توسط تد استیونس سناتور ایالت آلاسکا جنبه اجرایی پیدا کرد تا این سناتور بتواند در رقابتهای انتخاباتی دست بالا را داشته باشد. این پروژه با عنوان تحقیقات نظامی و اجتماعی با کمک امواج رادیویی در بالای اتمسفر زمین، با توان مرحله به مرحله امواج کوتاه در سال ۱۹۹۳ با ۱۸ آنتن فرستنده و با قدرت ۳۶۰۰ کیلووات رسما آغاز به کار نمود و در سال ۱۹۹۸ تعداد آنتن ها به ۴۸ آنتن و در سال ۲۰۱۰ به ۱۸۰ آنتن رسید. قدرت موثر تابش اشعه (ای آر پی) در سال ۱۹۹۶ برابر با ۸۴ دسی بل وات (۲۵۰ مگاوات) و در سال ۲۰۰۶ برابر با ۳.۱۶ گیگاوات بود.
محل استقرار اصلی آنتن های این پروژه در ایالت آلاسکا می باشد که دهها سال است در اختیار نیروی هوایی، نیروی دریایی و دانشگاه ایالتی آلاسکا است و در یک منطقه نظامی در ۳۲۰ کیلومتری شمال شهر آنچوریج در حومه پارک جنگلی الیاس قراردارد که علیرغم اعلام توقف، این پروژه توسط پنتاگون مورد بهره برداری قرار می گیرد.
آنتن های هارپ با تولید امواج الکترواستاتیک مافوق کوتاه ELF/ULF/VLF و فرستادن آن به لایه یونوسفر جو (لایه ای در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از زمین که کار جذب تشعشعات ماورای بنفش و ایکس ری خورشید را بر عهده دارد) بر روی این لایه اثری مستقیم بگذارند.
اصولا امواج آنتن ها پس از اصابت به یونوسفر و بازگشت به زمین قادرند نه تنها به عمق دریا بروند بلکه فراتر رفته و به اعماق زمین نیز وارد می شوند و عملکرد آن ها فراتر از رادیوترموگرافی است که امروزه ژئولوژیست ها برای اکتشاف مخازن مختلف شامل گاز و نفت استفاده می کنند.
وقتی یک موج کوتاه رادیوترموگرافی به داخل زمین فرستاده می شود، به لایه های مختلف برخورد می کند و آن لایه ها را به لرزه در می آورد و از این لرزش صدایی با فرکانس مخصوص تولید می کند و به سطح زمین باز می گرداند و ژئولوژیست ها از صدای بازگشتی قادرند مخازن زیرزمین را شناسایی کنند.
این امواج می توانند در تغییرات آب و هوایی (خشکسالی و یا بالعکس)، شناسایی شهرها و سنگرهای زیر زمینی از طریق ورود به لایه های زمین، خنثی سازی طوفانهای شدید و همچنین ایجاد سونامی و زلزله اثر مستقیم داشته باشد.همچنین در از کار انداختن امواج رادیویی و مخابراتی، سیستم های رادیویی و الکترونیکی و رادار هواپیماها که منجر به سقوط مشکوک هواپیما می شود. در این مورد می توان از سقوط مشکوک هواپیمای حامل شهید سردار حاج احمد کاظمی نام برد که منجر به شهادت وی شد.
یکی از کاربردهای نظامی – جاسوسی امواج مادون کوتاه هارپ شناسایی منابع زیرزمینی و شهرها  و انبارهای زیرزمینی در سرتاسر جهان می باشد. بروکس آکینو (توموگراف زمین) می گوید برای اکتشاف نفت در ۹ ایالت آمریکا و برای ۲۶ چاه نفت تنها از ۳۰ وات انرژی که مستقیم به داخل سنگها نفوذ می کرد، استفاده شده است. در حالیکه قدرت امواج هارپ تنها در سال ۲۰۰۶ برابر با ۴۰۰۰ مگاوات بوده است و نفوذ این مقدار انرژی به داخل زمین با هر هدفی می تواند تولید زلزله کند. از این رو می توان گفت که آمریکا برای شناسایی شهرهای زیرزمینی موشکی ایران و با استناد به شلیک موشک نقطه زن از کرمانشاه، از طریق این امواج دست به عملیات شناسایی زد که باعث زلزله شدید اخیر کرمانشاه شد.
“زبیگنیو برژینسکی”، مشاور “جیمی کارتر” و “اوباما” روسای جمهور سابق آمریکا معتقد است که “هارپ” سلاحی برای بی‌ثبات کردن کشورهایی است که با واشنگتن اتحاد و همسویی ندارند. به گفته او “با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و روش هایی که این تکنولوژی‌ها در اختیار کشورهای بزرگ قرار می‌دهند؛ این کشورها می‌توانند حتی بدون آنکه نیروهای امنیتی خود را در جریان قرار دهند جنگ‌هایی سریع و غافلگیرکننده به راه بیاندازند.”
برژینسکی اضافه می کند: “اکنون تکنولوژی‌هایی در اختیار ماست که به کمک آنها می‌توانیم تغییراتی در آب وهوا ایجاد کرده و شرایطی مانند خشکسالی و طوفان به وجود آوریم که این امر می تواند توانایی های دشمنان احتمالی ما را تضعیف کرده و آنها را به پذیرش شرایط ما مجبور کند. علیرغم ممنوعیت استفاده از این سلاحها دولت آمریکا که خود را حاکم بلامنازع جهان می داند با استفاده از این تکنولوژی دست به تخریب طبیعت زده است. با استناد به عملکرد هارپ در زمینه تغییر آب و هوا و ایجاد زلزله و همچنین سخنان برژینسکی مشاور اسبق روسای جمهور آمریکا می توان خشکسالی و عدم بارش باران در کشور، خشک شدن دریاچه ارومیه، کم آب شدن و خشک شدن زاینده رود و ریزگردها در استان خوزستان و… سایر حوادث طبیعی غیرطبیعی را مرتبط با این پروژه دانست. از همین روست که پس از مذاکرات ایران با ۵+۱ موسوم به برجام رئیس جمهور اعلام کرد با این مذاکرات مشکل آلودگی هوا و کم آبی نیز برطرف خواهد شد.
حال سوال اینجاست که در دفاع از خود و برای دفع حملات هارپ چه کاری باید انجام داد؟
در دی ماه سال ۸۹ معاون وقت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست از آغاز پروژه تحقیقاتی هارپ توسط محققان کشور خبر داد. با توجه به محرمانه بودن این پروژه تحقیقاتی از روند پیشرفت این پروژه اطلاعاتی در دست نیست اما برای دفع حملات الکترومغناطیسی دشمن موارد زیر پیشنهاد می شود:
پروژه هارپ تشکیل شده از امواج ELF ,SLF,  ULF, VLF
(ELF = Extremely Low Frequency و SLF= Super Low Frequency  و ULF = Ultra Low Frequency و VLF = Very Low Frequency )
امواج ELF دارای فرکانس ۳ تا ۳۰ هرتز؛ امواج SLF دارای فرکانس ۳۰ تا ۳۰۰ هرتز و امواج ULF دارای فرکانس ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ هرتز می باشد. همچنین امواج VLF که دارای فرکانس ۳۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ هرتز می باشد. این فرکانس قابلیت عبور از آب را دارد و بیشتر در زیردریایی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
برای دریافت فرکانس های این امواج، ترجیحاً آنتن های مغناطیسی (القایی) استفاده می شوند، زیرا این نسبت، نسبت به تداخل رادیویی نسبتا غیر حساس است. ضمن اینکه بدلیل غیر مغناطیسی بودن سطح زمین فاصله این آنتن ها نسبت به زمین باید کم باشد.  برای فرکانس های زیر 100 هرتز سیم پیچ هایی با هسته آهن نرم ( ماده نرم مغناطیسی ساخته شده از آهن خالص – بدون هرگونه آلیاژ – با درصد خلوص بالا)  برای افزایش دریافت ولتاژ لازم است که از طریق آنتن های مغناطیسی با پوشش افقی وسیع و گسترده و پوشش عمودی بسیار نزدیک هدایت می شوند.
اگر بنا باشد فقط یک فرکانس دریافت شود، این حساسیت را می توان با اتصال یک خازن اندازه مناسب به موازات افزایش داد. پهنای باند مدار تشدید شده به این ترتیب می تواند بسیار پایین باشد (چند درصد از فرکانس مرکزی).
آنتن هایی که نسبت به جریانهای الکتریکی واکنش نشان می دهند برای این کار مناسب نیستند. اما می توان با نصب ترانسفورماتورهای رزونانسی دریافت امواج الکترونیکی با فرکانس پایین را افزایش داد؛ آنها معمولا خیلی کوتاه تر از حد مطلوب ۱/۴ طول موج هستند و بنابراین با نصب یک تقویت کننده با امپدانس ورودی بالا می توان این نقص را برطرف نمود. آنتن های دوقطبی افقی ملزوم در مقایسه با طول موج های کوتاه بر روی سطح رسانای زمین نیروی محرکه بالایی دارند.
مواردی که می توانند برای این امواج مزاحمت ایجاد کنند به شرح زیر است:
۱- دستگاههای تقویت کننده و منتشر دهنده جریانهای الکترومغناطیس (IPA) با فرکانسهای ۱۶، ۱۷، ۵۰ و ۶۰ هرتز
۲- رزونانس شومان: (برگرفته از نام فیزیکدان برجسته آلمانی وینفرید اُتو شومان)
پدیده ای است که امواج الکترومغناطیسی موجهایی از فرکانس های خاص را در امتداد دور زمین ایجاد می کنند. سطح رسانای زمین (حاوی آب و نمک در مقیاس بالا) و یونوسفر که از قابلیت رسانایی بالایی برخوردار است، نیرو را در یک رزوناتور حفره ای کروی شکلی محدود می کنند که از این طریق می شود فرکانس های رزونانس را محاسبه نمود. این محاسبه می تواند از طریق ایجاد یک صاعقه الکترونیکی کوچک در این حفره کروی شکل و با ابزار های بسیار حساس ( حس گرهای بسیار قوی) شناسایی و محاسبه بشوند.
۳- نوسانات میدان مغناطیسی زمین (می تواند توسط دانشمندان ما ایجاد شود)
۴- بادهای خورشیدی
۵- اختلالات جوی:
سیگنال های الکترومغناطیسی طبیعی مثل سیگنال های پالس مانند و صدادار در کل فرکانس امواج رادیویی هستند که حساسیت دستگاه های دریافت رادیویی را محدود می کنند. بعنوان مثال در محدوده امواج با فرکانسی کمتر از 10 MHz در گیرنده های رادیویی صدایی مثل صدای ترک خوردگی به گوش می رسد. در این مرحله تولید صاعقه الکترومغناطیسی بصورت منسجم و غیر منسجم تولید می شود.
همچنین برای مقابله با اینگونه حملات مغناطیسی لازم است که گیرنده هایی تولید بشود که ضمن شناسایی این امواج در لایه یونوسفر با جذب و تقویت این امواج پیش از عبور از جو به فرستنده بازگردانده شود. البته این مسئله نباید نادیده گرفته بشود که توانایی انحراف مسیر امواج الکترومغناطیسی برای اهداف مورد نظرمان را نیز باید بررسی نمود. در این صورت می توان با این امواج برای نابودی رژیم صهیونیستی با سلاح آمریکایی اقدام کرد. این مهم نیاز به ارسال ماهواره به خارج از جو زمین دارد. و در آخر پیشنهاد می شود برای فراهم نمودن مقدمات تحقیق و تولید، اصلاح طلبان، لیبرالها و اعتدالیون باید در فقر کامل اطلاعاتی باشند تا پروژه ها با موفقیت و کاملا محرمانه به سرانجام برسند.
لازم به ذکر است که مشابه پروژه هارپ در آمریکا در آلاسکا (HIPAS) و پورتوریکو (Arecibo Observatory)، در روسیه (Sura)، یک پروژه در پرو (Jicamarca Radio Observatory) و در نروژ/ اتحادیه اروپا ( EISCAT ) در حال اجراست. اما هنوز به کارآیی و قدرت هارپ نرسیده اند.
منابع:


منتشر شده در اندیشکده یاسین در تاریخ ۲۹ آبان ۹۶ 
و من الله التوفیق
علیرضا عابدینی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر